Conducerea
Conform Deciziei Consiliului Raional Nisporeni nr.3/11 din 10.05.2013 , prin reorganizarea Sistemului Sănătăţii a fost format IMSP Centrul de Sănătate Nisporeni.
Centrul de Sănătate Nisporeni dispune de un edificiul din 4 etaje cu suprafeţe mari, fiind dotat complex conform standardelor în vigoare (laborator, cabinet de imunizare, contabilitate, cabinetul copilului sănătos, cabinetul reproducerea sănătăţii, secţia diagnostică funcţională, staționar de zi, sală de proceduri, cabinet de fizioterapie, farmacie, sala de triaj, cabinetul ECG, FGDS, USG.
Asigurarea asistenței medicale populatiei de către IMSP CS Nisporeni se efectuează conform principiilor asigurării obligatorii de sănătate în volumul prevăzut de Programul Unic al asigurării obligatorii de asistență medicală.
Drept bază în activitatea medicului de familie servesc următoarele acte legislative:
– Legea ocrotirii Sănătății nr.411 din 28.03.1995
– Legea privind asigurarea obligatorie de asistență medicală nr.1585 XVIII din 27.02.1998
– Ordinul MS RM nr.695 din 13.10.2010 „Cu privire la asistența medicală primară din Republica Moldova”
– Ordinul MS RM nr.609 din 24.05.2013″Cu privire la examinarea profilactică a populației”
– Ordinul MS RM si CNAM nr.1285/265 A din 20.12.12 „Cu privire la organizarea tratamentului, bolnavilor cu TBC, caz nou și readmis în condiții de ambulator”
– Ordinul MS RM, nr.264 din 21.08.1998 „Cu privire la intensificarea activităților de combatere a hepatitelor virale B, C si D”.
– Ordinul MSMPS RM nr.964 din 03.09.2019 „Cu privire la aprobarea standardelor de supraveghere a copiilor în condiții de ambulator”‘
– Ordinul MSMPS RM nr.31 din 27.01.2016″Cu privire la aprobarea Standardelor de supraveghere a gravidelor în condiții de ambulator”
– Ord.MS nr.425 din 20.03.2018″Cu privire la aprobarea Ghidului privind aplicarea procedurii de comunicare și consiliere a pacienților”
– Ord.1269 din 06.11.18 privind promovarea sănătății și educației pentru sănătate
– Protocoale clinice naționale și instituționale
– Protocoale clinice standardizate pentru medicii de familie
– Ghidul „Controlul Tuberculozei la nivelul AMP”
Activitatea medicului de familie include:
- evidența și supravegherea sănătații persoanelor înregistrate la medicul de familie;
- imunizări conform calendarului de vaccinări;
- examene medicale profilactice;
- supravegherea dezvoltării copilului;
- îngrijiri antenatale;
- planificarea familiei;
- supravegherea gravidelor;
- prescierea medicamentelor, inclusiv parțial și integral compensate;
- vizite și îngrijiri la domiciliu;
- organizarea și efectuarea măsurilor antiepidemice în focarele de boli infecțioase;
- promovarea modului sănătos de viață și educație pentru sănătate ;
- activități de suport;
Comentarii recente